torsdag 7 januari 2016

ANGÅENDE GLITTERHÅR OCH GLITTERÖGONBRYN


HEJA HEJA, VAD KUL ATT DU VILL GLITTRA!
Jag köper mitt glitter på panduro och det är sånt här vanligt löst hobbyglitter. De har jättemycket olika sorters glitter där och det är inte så jävla dyrt heller. Köp på dig skitmycket glitter, vettja!

Sen, när glittret väl är inhandlat följer du nedanstående guide för att bli lika fab som yours truly.



~*MANDA DA MANDAS GLITTERGUIDE*~
1. Välj 1 eller flera lös-glitter att använda.
2. Blanda glittret med lite hårgelé, jag köpte en asbillig gelé från apoteket bara. Mängden glitter gentemot mängden gelé får du exprimentera fram. Var inte rädd att ösa ner massa jävla glitter i gelén. (Om du vill ha lika täckande som jag har, dvs.) TIPS! Det är fördelaktigt om gelén är "strong hold"-ish! 
3. Pensla på där du vill ha glitter. För hårbotten använder jag en gammal fundation-pensel och till ögonbrynen använder jag en mindre pensel. 
4. GLITTRA SOM FAN OCH VA MER FAB ÄN NÅN ANNAN JÄVEL + FÅ JÄVLIGT MÅNGA KOMPLIMANGER PÅ PARTYT.

Tips! Ta på uttänkt outfit innan du går lös med glittret, annars blir det ett helvete att tråckla på sig kläderna efteråt. Om du inte orkar vänta i 100 år tills gelén har torkat ordentligt, det vill säga. 

Kuriosa: Trots att det sitter jävligt bra är det inte svårt alls att få bort glittret och gelén efterråt. Ställ dig bara i duschen och låt det rinna av dig. Dock kan det vara värt att gå lös med duschslangen i duschen efteråt, om en inte vill ha en glittrig duschkabin/badkar forever.


3 kommentarer:

Martina sa...

åh så fint, måste testa!

Nina sa...

Alltså TACK!!! Du är bäst! Ska glittra utav bara fa-aan nu <3

felicia sa...

blev så sjukt pepp på att köra glitterögonbryn av det här <3 <3