onsdag 20 januari 2016

ANGÅENDE ATT LÅTA DE SNÄLLA, MEN KRÄNKTA, MÄNNEN FÅ SIN BESKÄRDA DEL PLATS

Jag ramlade över krönikan "Jag är en vit kränkt man!"  idag på lunchrasten. (OBS!!! Om den inte är bekant - läs den här innan ni läser vidare!)

Jag fann vissa delar så pass intressanta att jag bara måste dela med mig av (och kommentera dem) till er:



 SER NI VAD JAG SER? Skribent Johan Wikström har aldrig våldtagit en kvinna. Han är till och med så pass helylle icke våldtäktsman att han aldrig tagit någons hand utan fråga hen först. YES! Fan vilken king kille! Vilken förebild! STÅENDE JÄVLA OVATIONER!




Ja, håll i hatten som sagt! Johan är kränkt, vilket jag nu inser är 100% förståeligt. Förut gick jag liksom runt och trodde att kränktheten tillhörde kvinnorna som blivit våldtagna, sexuellt ofredade, förföljda hem från krogen, tafsade på i ICA-kön osv. Efter Johans tydliga och visa ord inser jag ju hur fel ute jag har varit. Den tillhör ju alla män som minsann inte våldtagit någon.

Fan, det är så att jag nästan skäms över min dumhet. Klart vi inte kan sätta krav på männen hur som helst, för även om det är 98% män som våldtar så är det inte alla män (<--SUPERDUPERVIKTIGT ATT VETA!!!!!) Vi kvinnor får helt enkelt lära oss att se skillnad på en våldtäktsman och en vanlig hederlig kille som Johan. För vi kan ju inte gå runt och kränka killar hur som helst!


Alltså, vem är den jävel som inte har låtit Johan fått vara med i debatten? TRÄD FRAM! Johan är ju oskyldig, det skrev han ju t.o.m. i början av krönikan. Alla vet ju att Johan är oskyldig, det ser en ju på honom. 100% bra jävla kille-material. Så alla kvinnor: sluta upp nu med era inträdesprov i vålds-frågan om-jävla-gående och låt Johan vara med!


Helt plötsligt inser jag vilken jävla skit vi har satt alla oskyldiga och bra män i. Bara för att vissa tokstollar till män våldtar kvinnor och gör att vi kvinnor är rädda och otrygga kan vi absolut inte låta det gå ut över våra snälla killar. Johans vilja och lust har minskat, tänk om resten av alla good guys börjar känna detsamma? De måste få känna hur viktiga de är. KVINNOR, ÅTGÄRDER MÅSTE VIDTAS OCH DET GENAST! Det är vårt gemensamma ansvar i att alla snälla killar ska bekräftas och få beröm.

Jag föreslår en hyllningsgala, med tanke på att det är gala-tider at thä moment. En gala, där snälla män kan träda fram och dela med sig av sina historier om gångerna de har låtit bli att våldta, tafsa och kalla någon för fitta. Aldrig längre ska deras namn vara anonyma. 

Jag tänkte också att några män som har stuckit ut lite extra förtjänar priser. Vilka exakta kategorier har jag inte finslipat på än, men det skulle exempelvis kunna se ut såhär:

PRIS I PERSONLIG UTVECKLING: Bonde-Jonathan från Bonde söker fru, efter att ha varit med om en uppenbarelse i vad han är ute efter hos en framtida fru.




PRIS I PROBLEMLÖSNING: Jimmie Åkesson efter att ha knäckt nöten (<-- länk till klipp! 6:15 och framåt)i frågan hur våldtäkter ska bekämpas. Det är såklart inte dum jävla genuskunskap (tok heller!) utan pepparspray och självförsvarskurser i grundskolan som skall stoppa allt sexuellt våld!

PRIS I BÄSTA FÖREBILD FÖR MÄN: Paolo Roberto efter sitt idoga arbete som militant motståndare till feminism. Uttalanden som "Vadå kön är en social konstruktion?", "Feminismen för mig de e-e-e..Gudrun Schyman och det är alla de här extrema vänsterfanatikerna", "Å, det är bara att titta på sånt där som föräldraförsäkring och sånt där - vem är det som är hemma med barnen? Kvinnor vill väl vara hemma med sina barn", "Svenska män får ju bara skit liksom" och "jag har rätt!" visar på tapperhet, självförtroende och jävlar anamma! Paolo viker sig inte för jävla PK-eliten!

PRIS I BÄSTA MAN SOM INTE HAR VÅLDTAGIT NÅGON: Johan Wikström (såklart, vem annars?) efter sin krönika "Jag är en vit kränkt man".

Osv.

Förslag på kategorier och nominerade snälla män lämnas gärna i kommentarsfältet till detta inlägg.

Kom igen nu kvinnor, nu gör vi det här tillsammans! För Johan och för att ingen snäll kille någonsin ska få känna sig kränkt igen!










....... ; - )

6 kommentarer:

julia sa...

hahahha så patetiska!! stackarna...måste vara jobbigt :/


grym du är amanda!! all kärlek och girl power till dig <3

Anonym sa...

Alltså...på ett sätt är det väl roligt skrivet och så, men vart hjälper det den allmänna debatten att förlöjliga någons åsikt så totalt? (och om det nu är så att man tycker att män förlöjligar kvinnors åsikter, vart hjälper det att sänka sig till deras nivå?)

Lollo sa...

Svar till "anonym"
Det handlar väl inte om att sänka sig till samma nivå, utan att få män att förstå att vi kvinnor är mer utsatta, till att börja med för att vi oftast är fysiskt svagare än män och för att vi fortfarande inte är jämställda med männen. Det handlar om att män måste förstå att vi inte är rädda fär att jävlas eller för att vi tycker att det är roligt att vara rädd för varje man vi möter på väg hem från krogen/fiket/kompisen en kväll när vi går ensamma. Och för att dom inte har en aning om hur det känns eftersom att dom löper en extremt mycket mindre risk att bli överfallen. Det vore väl en utopi att kunna se på varje människa man möter om hem kommer att göra oss illa, men så ligger det ju inte till. Och sen så är det väl bara helt bedrövligt att han tycker själv att han är fantastisk för att han aldrig har våldtagit någon?

Jennifer sa...

Tack för detta inlägget. Precis vad jag behövde läsa idag. Och tack för en grym blogg. Vet inte varför jag hittat hit först nu?!

Anonym sa...

Ytterligare en vänstervriden och en uppenbarligen alldeles för uppblåst person levererar ytterligare en minst sagt dumarrogant utläggning på detta tema.

Man slutar då aldrig att förvånas över självgodheten hos vissa på vänsterkanten. Jag ska köra på lite skamlös mansplaining till dig och många andra. Det är att googla konstruktiv kritik. Gör det plus öppna det andra ögat så man slipper denna olidliga enögdhet.

Pandy sa...

<3 !!!