onsdag 18 maj 2016

TRE DRÖMMAR JAG HAR DRÖMT DEN SENASTE VECKAN

1. Att Anna Books liv skulle filmatiseras. Regissören skulle vara Colin Nutley och Helena Bergström skulle spela Anna Book.

Har nog aldrig vaknat mer besviken.

2. Att det började regna råttor. Alltså inte på ett direkt äckligt sätt med ett helt skyfall av stora råttjävlar så man får panik, utan mer en liten råtta här och där. Råttorna hade blivit en del av vattnets kretslopp. De liksom hoppade på och hängde med vattengas-molekylerna upp till himlen, chillade vid molnen ett tag, sen hoppade de på en regndroppe och följde med den ner igen.

Skitgullig dröm, faktiskt.

3.  Att Leif GW Persson tog över Furuviks djurpark, där en kunde gå bland vilda björnar. Av någon oförklarlig anledning (since i'm dead-jävla rädd för bears) brydde jag mig ingenting om att gå omkring med mördar-björnar. Däremot fanns det fem centimeter stora spindlar, som hoppade i gräset och fräste som katter. De var jag skiträdd för. Det fanns också (fortfarande i samma inhägnad) jävligt stora, svävande renar (som djurskötare gick runt med i koppel) som såg lite ut som table cat (<-klick för bild) fast ren:iga.  De fick jag nästan panikångest av för de var så skrämmande. (???? Vem i helvete är jag ens som får panik av skitsöta och jättecoooola, svävande renar ???? Psykfall.)

Senare i drömmen tittade jag på ett nyhetsinslag från Furuvik med GW där han berättade att han inte ville lämna någon utanför i sin park. På parken fanns det alltså dessutom ett terrarium för veganer innehållandes vattenmeloner och andra exotiska frukter att titta på. OBS!! Detta var alltså på allvar, inget satiriskt nu-jävlas-vi-med-veganer-skämt från GW's sida utan mer ett sätt för att inkludera alla i parken.



Alla psykoanalyser  är varmt välkomna!

1 kommentar:

Linnea Aurora sa...

Sorgen över att den första drömmen bara var en dröm! Plus att jag är glad att höra att du tyckte att dröm nummer två var gullig för jag tror nog att jag skulle ha freakat något så SJUKT om det varit min dröm!!