fredag 19 december 2014

FREDAGSLISTA

Har blivit nominerad i 10 frågor IGEN. Känner mig så otroligt cool bloggerska:ig. Den här gången fick jag de här fina 10 av den förevigt grrrlpoweriga Christina Garnett:

1. En bild på dig själv som du tycker mycket om.

~*fakkar systemet*~

2. Vilka är dina bästa turist-tips i din stad?
Gå ner till busstationen Navet och ta första bästa buss som tar dig härifrån.

3. Vilken drink ska man bjuda dig på?
Om jag är lite salongsberusad: en mojito
Om jag är packad: jäger/redbull
Om man är en grabbig kille: ingen drink alls

4. Hur var du när du va 15? 
Tyst, snäll, ledsen och ambitiös i skolan. 

5. Vad gör du på lördagar?
Om jag inte jobbar: käkar bakissallad på Coffee House i flera timmar. Sen går jag antingen på systemet för att senare göra en två-dagars eller så tar jag bussen hem till någon av mina stamceller och är ledsen.

6. Hur skulle du vilja bo?
Städat. Eller i ett kollektiv.

7. Ett recept som du lagar ofta.
Spaghetti + bregott + ketchup + krydda of the mood of the day. Äter 4/7 dagar i veckan cirka.

8. Vilken är din favoritsvordom?
I skrift: fakkin' 
I tal: typ fan eller jävlar

OBS!!! Använd aldrig ordet "fitta" som svordom/skällsord. Dvs använd ALDRIG det (socialt/normativt sett) kvinnliga könet som en synonym till något dåligt!!!! Ni som gör det - SLUTA och kom ihåg systerskap & grrrlpower!

9. Vilka är dina guilty pleasures?
Ulrik Munther pga söt! Vill adoptera honom. 

10. Vill du rekommendera dina läsare något? 
Jag vill rekommendera 2 saker:
1. Börja snusa

2. Låt aldrig en fredagskväll vara oplanerad. Det kan nämligen leda till att du sitter ensam och solodricker öl medan du bloggar och hoppas på att en av kompisarna du hört av dig till hör av sig snart. 


Mvh ensam

4 kommentarer:

lovisa sa...

men åh exakt story of my life just nu, var bor du ens? kommer över och dricker öl asap

Anonym sa...

hej bäst

chris sa...

hahahaaa GULLRIK munther!!! är 100% med på den.

Vicky sa...

ghhhhh bäst svaren speciellt drinkarna ja det var bara det klart slut.