fredag 2 januari 2015

2015


Ville bara ~*checka in*~ i bloggosfären en stund och säga hej & gott nytt år till er! Som ni kanske förstår mår jag inte alls bra nuförtiden och bloggvärlden känns så sjukt ångestframkallande med alla årsresuméer på perfekta år och systemkamerabilder från fina nyårsfester! Själv känner jag mig liksom bara sjukt fakkin bleh.

Min nyårsafton var, trots en gråtattack pga ångest på toaletten, den bästa hittills i mitt liv! Jag tillbringade den i en stuga i skogen med sju av mina bästa människor. Jag hoppas att ni hade det minst lika bra och om ni hade det skit - det kommer fler nyår!

WARNING!! Här kommer en ytterst desperat vädjan från min sida: Jag känner att med ett nytt år kommer ny ångest, så jag skulle behöva lite peppande/värmande ord från er om det inte är att begära för mycket. Orden behöver inte ens vara riktade åt mig utan vad som helst ni finner peppande skulle kännas upplyftande att läsa om! Jättegärna får ni dela med av era eventuella nyårslöften - jag skulle most fakkin' def behöva inspo!

Tills nästa gång (typ när min hy inte är depressionsgrå eller kanske t.o.m. tidigare än så!) - ta hand om er! Ni är bra hela bunten!

11 kommentarer:

dorothea sa...

Har aldrig kommenterat här förut men tänkte bara säga att jag läst din blogg i en kortare evighet och älskar vartenda ett av dina inlägg (skriver detta för att du bad om peppande ord men menar det till hundra procent) <3

Madde Schwedaan sa...

Jag avskyr bloggvärlden runt jul och nyår - alla bloggar om samma saker och med samma fejkade perfektionsfilter - och är så glad att det är över snart.

Men okej, pepp: du är sjukt magisk och cool och jag har inte följt din blogg så länge men har en känsla av att jag kommer att göra det.
Förresten jag kom på en sak som peppar mig atm och jag har ingen aning om ifall det kommer att peppa dig också, för folk har sagt till mig att mina råd suger, MEN: det största FUCK YOUt du kan ge till världen och livet är att vara glad, eller åtminstone låtsas/försöka vara glad, även om ditt liv suger och du egentligen "borde" (eller inte borde för den jävla delen) vara glad. Så om du är lika märklig som jag så kanske det hjälper lite. Jag hoppas det.
Annars: tänk på glitter och kolla på full patte.

Ha det fint :)

cecilia sa...

asså tar tillfället i akt: i love you! på riktigt. känner dig inte men jag tycker verkligen du är så jävla fin tjej, cool och bäst! sjukt snygg och rolig!cool klädstil! smart!
sa jag rolig? SNYGG! Sminkar dig snyggt!

Börja med något kreativt, bara gör det. Rita måla mer. Musik. Prata med någon, prata med flera. Prata med bloggläsarna.

Lämna inte bloggen! Skriv mer här!!
tusen karameller till dig <3


Anonym sa...

du har fortfarande magiska ögon och jag är fortfarande lite kär i dig. mvh din hemliga beundrerska

jennifer sa...

Ville bara säga hej och let you know att jag tycker att du är helt sjukt jäkla cool. Puss!

klöversmoa sa...

mandaa<3333 du e ju så gullig och fin <3
mina löften är
1. inte bita på naglarna (åååh ahft detta sen jag var typ 3 år :////)
2. fortsätta ge pengar/grejer/mat till tiggare och göra det ännu mer
3. lyssna till mitt hjärta (*lol*)

men kan berätta en upplyftande historia:
när ja var liten så målade jag naglarna varje nyår för att jag sen det nya året kunna säga:

"asså jag målade detta nagellacket FÖRRA året, så himla bra kvalité" elller tyå "detta nagellacket har hållit hela året" för att folk skulle vara förvirrade och inte fatta att det blivit nytt år och tro att mitt nagellack var jättebra hahhaha bra va??

och nu gör jag det varje nyårsafton! fast bara på stortån pga orkar nt ha nagellack och på nyårsdagen visade jag det för isak (min bf) och han gick på det hahahhahaha dog för d kändes så bra :))))))


kraaam till dig <3333

Anonym sa...

Först och främst måste jag säga att jag äääälskar din blogg!!! Du är den första jag klickar in mig hos varje gång jag slår på datorn och jag tycker du är megacool osv. Sen har jag en fråga! Eller en önskan snarare! Kan du inte skriva om kärlek? POK

Nina sa...

Du är typ coolaste bruden jag vet. Du och Grimes, som förövrigt du introducerade mig till för typ ett år sedan kanske(??) när du skrev om henne och hennes bästa album Visions som är mitt bästa och gått varmt på Spotify sen dess <33

Det var för något år sen jag hittade din blogg. Det var under en period jag var väldigt ledsen och mådde väldigt dåligt, mycket eller nästan enbart pga ett totalkrossat hjärta. När man är sådär ledsen stänger man ju gärna in sig en del och det kan bli en del tid framför datorn; där kommer du in. Som en riktigt stalker satt jag och kollade igenom din blogg och tyckte du var så jävla skön, rolig och kul. Utan att du visste så peppade du mig med dina inlägg när jag mådde som sämst <3

Nu är jag glad igen och har följt dig slaviskt sedan dess, girlcrush deluxe!

Något som kan vara värt i nyårslöftesväg som jag ska tänka mer på är att inte försöka jämföra mig så mycket med andra, oavsett vad det gäller. Också nåt att komma ihåg om det sticker lite i ögonen med alla andras perfekta bilder av nyår och allt vad det heter så finns det alltid saker under den där ytan som inte syns. Ingen har det sådär perfekt :)

LÖÖÖVE! <3

anna horn sa...

först: feel you så himla mycket med ångesten av perfekta nyårssummeringar och hurtiga löften och perfekta skåla i champagne-bilder. mitt nyår gick ut på att panik-hoppa av alla planer, spendera hela kvällen med föräldrarna och försöka hålla tårar tillbaka för att inte få svåra frågor, försöka hålla ut till tolvslaget och sen ta första bästa chans att gå och lägga mig på mitt rum och gråta i tre timmar. och ångest scrolla i instaflödet och gråta ännu mer.

hm, tänker att det där med att rita som du la upp ett inlägg med kan vara värsta revolutionerande grejen för ens mående (och om det inte är det kan det åtminstone vara en skön paus från allt jävelskap.) så det tycker jag du ska fortsätta med, du var ju dessutom grym. det är ju dock inte det viktiga osv.

och så till sist: lite fina tips på nyårslöften från nina hemmingson: https://pbs.twimg.com/media/B6LwMReIcAAYfZv.jpg:large


du är så himla bezt, kram och kamp!!

Katja sa...

Alltså hej. Jag fick min första panikattack på över ett år prick på tolvslaget och tänker såhär: DET KAN BARA BLI BÄTTRE FÖR MAN KAN INTE HA PANIKATTACK HELA TIDEN!

Alma sa...

*tre månader efter detta inlägg skrevs*
tänkte bara säga att jag hittade din blogg NU och den är mktmkt fin.
Några av mina nyårslöften:
* ha mycket flirtkontakt (inspo audrey horne)
* ta en paus i sommar och ba flytta ut i skogen i en vecka för att bada, läsa, plocka bär etc.
* göra ett vänskapstotem till mina best girls
* mer spontana utflykter, t.ex. bila med kompisar, åka buss till nån liten skitstad och fika
* tänka på att jag duger och att jag har rätt till kärlek