onsdag 10 juni 2015

RESTEN AV SVAREN FRÅN FRÅGESTUNDEN


Förlåt för att det här dröjt, men här kommer resten av svaren! Håll till godo och ta hand om er!


~*~

hej amanda
nu har ja & min kille gjort slut och d e d sorgligaste som hänt mig i hela livet kanske
har du något tips på hur ja ska klara detta? säg nåt roligt man kan göra typ? mvh heartbroken :((((



Fan vad tråkigt att höra :'( . Jag vet inte riktigt hur det känns att göra slut pga har aldrig varit tillsammans med någon. Men mitt supertips för allt depp: häng med brudar!!!!! För brudar är bästa medicinen mot A L L T . Och med dina brudar kan du: ta en drink, sänka "en"  (ha!) bärs, spela kort, gå på bio, bowla, testa på en ny sport, köp hem SIMS 4 och ha en hel SIMS-helg, skaffa kick-bikes, kasta grus på töntiga killar, måla en tavla, ha sleep overs, etc. 

Eller så kan du gråta och gnälla och kolla serier i sängen. I alla fall ibland när det behövs. Men försök ha en fave grrrl vid din sida när det händer.

Lycka till och puss och kärlek! U CAN DO THIS!



Vad ska en göra för att skaffa vänner? Jag är så jävla ensam och blir ledsen över att hela tiden, alltid vara själv. Jag tycker inte ens om att vara själv men jag vet liksom inte var jag ska börja. Har en hel lista på grejer som jag vill göra men jag vet inte vem jag ska hitta på dessa aktiviteter med. Blir megadeppig på helgerna och går och lägger mig kl åtta pga har inget att göra och samhället bara tar för givet att alla har en vänskapskrets typ råd nr 1 för deppiga: var med dina kompisar, men jag har fakking inga och när jag senast var sjuk och behövde åka till en annan stad för att fixa halsmandlarna och sköterskan säger att jag säkert har nån kompis som kan följa med för jag jag mådde rätt kasst och feberyrade men neeeeeej jag har ingen vän som kan göra det och min familj bor fyra timmar bort. Sry för långt inlägg men hur fan börjar man från noll och skaffar vänner?



Först och främst: styrkekram och en massa u-can-do-it till dig!


Sen: Förstår att det känns jävligt tungt och tråkigt och ledsamt! Jag har aldrig befunnit mig i en situation utan kompisar, men jag tänker mig att det är helt klart genomförbart att skaffa kompisar från noll. En av mina bästa kompisar nu jobbade på ett café jag hängde mycket på och jag tyckte att hon verkade ascool. Så jag stalkade henne lite grann, tog lite kontakt och sen blev det att vi hängde och became kompisar liksom. 


Jag antar att det gäller att ta modet till dig och aktivt ta kontakt med människor du ser som du tycker verkar vara bra peepz. Det är liksom fullt cool att säga "Jag tycker att du verkar vara snäll och jag har inga kompisar i den här stan! Vill du hänga?" typ. Här är lite tips på hur du kan hitta framtida kompisar:



1. Skaffa en tinder-profil och skriv på din personliga beskrivning att du letar vänner.
2. Kolla upp vad som händer i din stad! Kanske finns det någon förening/organisation som verkar intressant och som du kan gå med i?
3. Gå på något roligt evenemang! Det är helt jävla okej att gå dit själv plus att nu är där har du automatiskt något gemensamt med de som är där! Hittar du någon som är intressant går det förhoppningsvis att stalka upp dem på facebook via evenemanget. Skriv pm --> lägg till som vän --> bjud ut på kompis-dejt!
4. Utnyttja Sandra Beijers (alltså niotillfem, ifall det ens finns nån blogg-kotte som inte vet vem hon är!) kommentarsfält! Hennes läsare är många och alla verkar vara väldigt snälla och dessutom engagerade i kommentarsfälten! Skriv en kommentar om din kompis-lösa situation, vilken stad du bor i och posta med din mejladress! Kanske finns det någon i din stad som också väntar på en kompis, eller så nappar det helt enkelt någon som tycker att du verkar grym! 
5. Om du har åldern inne - gå själv på krogen! Vet att det kanske låter fett läskigt, men samtidigt är det ofta väldigt lätt att få kontakt med människor där. Det är praktiskt taget bara att gå fram till vem som helst som verkar schysst och fråga artigt om du får slå dig ner och snacka! 


Om någon av er läsare har nått grymt hitta vänner-tips som kommentera gärna här under!
BIG FAKKIN' PS TILL ANONYMIZ SOM SKREV FRÅGAN! Såg att en Cecilia som vill bli din vän hade lämnat en kommentar till dig här (<--länk!).



hur blir en så cool som du? vad gör du på morgonen för att snabbt bli cool? mvh patetisk förlorad 17åring hähä


Alltså 17 år - i feel u. Serri, du är inte patetisk - du är sjutton. Jag var ganska über fakkin' loosah när jag var 17. Eller ja, i jämförelse med nu. När jag var sjutton var jag ganska tyst, feg och knappast den som var mest poppis i klassen om en säger så. Men jag lovaaaar, det blir så mycket lättare efter gymnasiet. I gymnasiet + högstadium är en så fast i sin socialt tilldelade roll att det är svårt att ens våga break:a free och va den en vill vara. Så härda ut skoltiden, kämpa kämpa!


MEN jag ska inte lämna dig tomhänt, utan här kommer lite tips på hur just du kan bli cool:





1. Don't give a fakk i vad andra tycker om dig! Framförallt vad ~*randomz*~ tycker. 
2. Don't give a fakk i vad killar tycker är coolt och inte! Skit i vad de tycker om dig! De är så jävla små och töntiga i vilket fall som helst. Serri, kan liksom inte komma på en enda kille jag tycker är cool. 
3. Hitta inspiration i vad DU tycker är coolt hos andra människor. Plocka ut alla cool-komponenter du hittar här och där och gör ett jävla vision board om det behövs. 
4. VISUALISERA SEDAN COOLHETEN DU VILL UPPNÅ! Tänk dig själv som den människan.
5. Bli den coola människan! Tro på dig själv! Du är cool!!!!111
6. Peka fakk u ibland! Helst mot killar.

2 kommentarer:

Prinsen från Syd sa...

Hej Amada
Jag har en fråga. Jag skickade en vänförfrågan till en person som inte svarade den. Trots att vi pratat på fest o haftl ite kontakt. Hur ska jag tolka det osv? VAD GJORDE JAG FÖR FEL?!


Anonym sa...

Bless you! /en som inte har några vänner men iaf hopp och återfunnen livspepp:)