torsdag 30 oktober 2014

OM HUR EN BRA DAG KÄNNS FÖR EN SOM ÄR DEPPIG OCH OM HALLOWEEN.

Idag har jag varit fakkin' orimligt glad?!?11 

Alltså VAA?!?! 

Jag har typ nästan fått liknande panikkänslor, liksom svårt att andas stundvis, men pga eufori istället för ledsna känslor?!

Okej, lite fakta för människor som inte har varit monotont ledsna under längre tid: dessa dagar är da jävla bomb.  Liksom, det r fortfarande att ha kul fastän en är ständigt nedstämd, men hur roligt en än har det så är allt fint ändå genom ett ledsamt filter. Det finns ingen  g e n u i n t  100% ren glad känsla. Förutom dagar som idag. Idag har jag varit GLAD på riktigt.

Och jag vet inte riktigt vad det beror på? Kanske har jag råkat ta för många p-piller från kartan i morse, i ren morgontrötthet? Och drabbats av hormonell chock? Eller beror det på att jag faktiskt tog mig upp en timme innan jobbet (som jag har försökt lyckats med under så lång tid men alltid failat) och därför hann äta bananpannkakor med hallon och sirap till frukost? Eller är det för att jag är SÅ. JÄKLA. PEPPAD. på halloween? 

Kanske en mix.  

Apropå halloween. Jag och mina bästa brudar har såna jäkla feta utklädnader i år. Kan ni gissa vad vi ska vara? Här är baksidan på min dräkt:



4 kommentarer:

Nina sa...

Åååhh du ska vara Sailor Jupiter!! Vad fiiiint, sånt jäkla bra crew att vara med sina brudar! <3

cotton sa...

hej!!! jag känner också såhär, och 'är i väntan på att få en diagnos för antingen depression eller något tyngre (kronisk sjuksom). vet du om du har någon sk diagnos? för jag känner igen mig i det du skriver här. du behöver ej svara om detta e för personligt!!! kram!!!

Em sa...

Åh, sådär får jag också ibland, och känner igen mig i det du skriver med att alltid ha ett ledset filter över livet typ, men till slut blir man ju nästan van och tror att det är så det ska vara så då kommer det som en jävla chock när man är glad 4-real!!!!! och då fattar man typ hur himla sämst man mår annars, haha! sorgligt men ah! hoppas gladheten sitter i ett tag!!!


christina sa...

jag fattar t 100 procent. var där du är i hela 2an och 3an på gymnasiet. vet att det sista en vill höra är en massa viktig-petter-tips men sak som hjälpte för mig var verkligen miljöombyte. flyttade ju till en helt ny sorts plats i ett helt annat land. fattar att det kanske inte är det enklaste att göra men ett alternativ kan va att byta rum med nån hemma, eller bara möblera om. så slipper en stirra på samma fläck på väggen 24/7. för det enda en kommer känna när en tittar på den jävla fläcken sen e samma gamla ångest. kram <3 du e grym